Aloittelija kysyy tyhmiä



Keskustelua autohifistä.

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja jounis » 04.02.2012 18:39

Minäki oon aatellu, että ois aika unelma olla tasonsäätö subilla sekä mideillä.
Helpottais säätöä mahottomasti.
Tuohon dlsään sais jostaki säätimen, mutta pg:stä en tiiä.
Pioneer, ScanSpeak, Mosconi, Mundofr, Audison.
jounis
 
Viestit: 386
Liittynyt: 31.01.2011 14:20

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja teemu tanninen » 04.02.2012 19:46

jounis kirjoitti:Minäki oon aatellu, että ois aika unelma olla tasonsäätö subilla sekä mideillä.
Helpottais säätöä mahottomasti.
Tuohon dlsään sais jostaki säätimen, mutta pg:stä en tiiä.


Eikös sulla ole soittimessa tasonsäätöä? Jos on niin sieltä sit nostamaan tai laskemaan tasoja tarpeen mukaan.
Pioneer PRS, Ground Zero Nuclear
Avatar
teemu tanninen
 
Viestit: 639
Liittynyt: 01.02.2011 13:58
Paikkakunta: Lieto

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja jounis » 04.02.2012 21:04

En oo ainakaan löytäny muutako jakarisäädöissä olevan, jolla saa huonosti sääjettyä.
Pitäis saada joka kappaleelle erikseen ja helposti säädettyä.
Pioneer, ScanSpeak, Mosconi, Mundofr, Audison.
jounis
 
Viestit: 386
Liittynyt: 31.01.2011 14:20

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Henrik Tiainen » 04.02.2012 21:46

jounis kirjoitti:En oo ainakaan löytäny muutako jakarisäädöissä olevan, jolla saa huonosti sääjettyä.
Pitäis saada joka kappaleelle erikseen ja helposti säädettyä.


Kyllä laitteistossa on jotain todella perustavalaatuista vikaa, jos joka kappaleelle pitää tehdä säätönsä. Ymmärrän tuon vaihtoehdon arkikäytön ja kilpailun osalta, mutta kyllä tuossa kuvailemassasi tapauksessa ollaan todella kaukana toimivasta järjestelmästä.

Viittasit aiemmin kirjoituksessasi amatöörien taitotasoon mitä tulee laitteiston säätämisen, nyt kuitenkin alan epäilemään Sinunkin laitteistosi järkevyyttä kokoonpanon osalta. Kannattaisikohan yksinkertaistaa, mukaillen tuota vanhaa jääkiekkototuutta?

-Hoo.
Henrik Tiainen
 
Viestit: 100
Liittynyt: 27.01.2011 13:47

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja jounis » 04.02.2012 22:22

Tuo mun midi asennus vaan tuottaa niin palio ääntä, että sitä pitäs säätää pienemmälle kipaleissa joissa on palio bassoa. Just sama syy kuin subbarin tasonsäätö, ja nuo midit tuottaa muutenki enemmän ääntä mitä monen subit tällä foorumilla.. Siinä olis myös se hyväpuoli, että pystyis portaattomasti kokeileen mikä on paras taso.
Ja soinnilta haen mahollisimman hifistynyttä, mutta silti järjettömän voimakasta etubassoa.

Oonhan minä vielä amatööri, kun en ole kuin pari vuotta harrastellu tätä.
Tuo amatööri homma tuli siitä mieleen, kun veljellä oli joskus kauan sitte alpinen 9855r soitin ja väitti nyt, että ei saanu soimaan ilman jakareita, vaikka ei pitäs olla soittimesta kiinni, jos vaan olis ollu osaamista säätää oikein.
Pioneer, ScanSpeak, Mosconi, Mundofr, Audison.
jounis
 
Viestit: 386
Liittynyt: 31.01.2011 14:20

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Juha Lindblom » 04.02.2012 23:11

jounis kirjoitti:Pitäis saada joka kappaleelle erikseen ja helposti säädettyä.


Eli aina kun kappale loppuu niin säädöt uusiksi? Hmm... koskaan törmännyt moiseen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo
http://www.riceracing.net/Gallery/
Juha Lindblom
 
Viestit: 112
Liittynyt: 02.02.2011 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja jounis » 04.02.2012 23:19

Jos haluais saada maximi nautinnot joka kappaleesta, niin vois säätää basson sopivaksi.
Ja kun usbilta soittaa sekalaisia kappaleita, niin jokainen on erillailla mixattu.
Pioneer, ScanSpeak, Mosconi, Mundofr, Audison.
jounis
 
Viestit: 386
Liittynyt: 31.01.2011 14:20

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Juha Lindblom » 04.02.2012 23:54

jounis kirjoitti:Jos haluais saada maximi nautinnot joka kappaleesta, niin vois säätää basson sopivaksi.
Ja kun usbilta soittaa sekalaisia kappaleita, niin jokainen on erillailla mixattu.


Ehkä tarkoituksella =) Itse tekisin systeemin joka soi hyvin kaikilla materiaaleilla ilman jatkuvaa säätöä ainakin minä tähän pyrin koska ajaessa autoa ei ole hyvä alkaa säätelee.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo
http://www.riceracing.net/Gallery/
Juha Lindblom
 
Viestit: 112
Liittynyt: 02.02.2011 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja anaani » 05.02.2012 00:17

Voiskohan joku antaa vähän apuja pikkubudjetin subbarielementin valintaan? Hakusessa olis enemmänkin napakka soundi ja laatu kuin paineet ja matala toisto. Alustavasti olen ajatellut jotain 10" elementtiä suljetussa kotelossa. Muitakin saa toki ehdottaa. Miltä valmistajalta tällaista kannattaisi katsella ja mikä elementti toimisi hyvin suljetussa kotelossa? Hintaluokka voisi mieluiten olla alle 200e, eikä haittaa vaikka se alittuisi enemmänkin.
anaani
 
Viestit: 2
Liittynyt: 02.02.2012 16:38

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Jani Ilola » 05.02.2012 11:06

Laatu /=/ matala toisto..?

Ei minun mielestäni voi silloin puhua äänenlaadusta, jos subbari ei toista matalaa.
Avatar
Jani Ilola
Moderaattori
 
Viestit: 663
Liittynyt: 11.01.2011 12:03

EdellinenSeuraava

Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: xejvluqstzyr ja 26 vierailijaa

cron