Millainen on jälkiasennus BT yksiköiden äänenlaatu?



Keskustelua autohifistä.

Millainen on jälkiasennus BT yksiköiden äänenlaatu?

ViestiKirjoittaja Epe » 12.02.2017 20:46

Minulla on Peugeot 407, johon olen päivittämässä äänentoistoa. Alkuperäistä soitinta en halua vaihtaa, koska haluan säilyttää kaikki muut auton varusteet. Soittimen perään tulee Audisonin bit Ten. Pösön soittimeen myydään bt/usb bokseja, mutta millainen niiden äänenlaatu on? Onko näistä kokemuksia? Voiko niillä yleensäkään saada oikasti hyvää ääntä tai onko joku malli toisia parempi ääneltään?
Tai onko parempia ideoita miten saan samsungin kännykästä spotifyn mahdollisimman hyvällä äänenlaadulla soittimeen?
Epe
 
Viestit: 26
Liittynyt: 09.03.2013 16:53

Re: Millainen on jälkiasennus BT yksiköiden äänenlaatu?

ViestiKirjoittaja Joonas Karjalainen » 02.08.2017 12:37

Lainaan tätä vaikka onkin Citroen C5 (facelift) mutta samoja blaupunktejahan nuo soittimet on, mulla nyt RD4 ilman mp3 toistoa.

Densionin purkki (jonka vanhempaa mallia oli myös PSA originaaliosan numerolla joskus historiassa) on ollut itselläkin pohdinnan alla. Erillisen BT härvelin kanssa olen alkanut kypsymään siihen ettei kappaleenvaihdot ym toimi rattisäätimestä niin vähän integroidumpaan pitäisi päästä.

Auton varusteet muuten voi säilyttää myös ilman soitinta, ajotietokoneen voi huoltotesterillä vaihtaa tottelemaan myös radion kaukosäätimen näppäinkompoja valikoissa navigointiin, jopa ilman koko soitinta. Tai sitten testeriin koskematta erillisellä palikalla joita joskus löytyy. Mutta onhan käyttö tuolla tavalla aika kankeaa. Samasta syystä pysyy originaalisoitin myös. Eikai kohta auta enää kuin kokeilla.
Juuri mitäänhän en mistään tiedä.. ja mullahan on mukana aivan väärät paperit..
Joonas Karjalainen
 
Viestit: 217
Liittynyt: 31.01.2011 11:40
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Millainen on jälkiasennus BT yksiköiden äänenlaatu?

ViestiKirjoittaja MarkoN » 04.08.2017 21:47

Yatourin boksi täällä RT5 perässä vakiokajareilla, eikä ainakaan tosta bluetooth-yhteydestä ole äänenlaatu kiinni. Ei minusta yhtään huonompi kuin oli esimerkiksi Kenwoodin DSP-soittimessa.

Niin ja biisit vaihtuu ihan ratista tai soittimesta kun tuo boksi emuloi cd-boksia.
MarkoN
 
Viestit: 97
Liittynyt: 09.07.2011 12:19

Re: Millainen on jälkiasennus BT yksiköiden äänenlaatu?

ViestiKirjoittaja Epe » 16.09.2017 09:04

Muistaessa voisin tätä kommentoida.
Alkuperäinen cd-soitin on kyllä minun mielestä melko kehno, joten bt moduuli ei olisi ollut heikoin lenkki. (Itse laitoin vaan aux-liittimen kännykkää varten.) Kun kytkin läppärin ulkoisella äänikortilla suoraan prossuun, ääni muuttui merkittävästi paremmaksi kuin pösön soittimella. Vertailu siis tehty cd-levyillä.

Tällä tietämyksellä olisi siis kannattanut pösön sähköjä uhmaten vaihtaa soitin, tai hommata prossu kauko-ohjaimella ja kytkeä siihen suoraa joku toinen lähde. Joko bt-moduli tai dac ja perinteinen kaapeli.. edellyttäen että kännykästä onnistuisi saamaan usb-portista äänen ulos..
Epe
 
Viestit: 26
Liittynyt: 09.03.2013 16:53

Re: Millainen on jälkiasennus BT yksiköiden äänenlaatu?

ViestiKirjoittaja Joonas Karjalainen » 19.12.2017 00:02

Mun kokemuksen mukaan se CD-soitin on siinä jopa melko kehno lenkki, jopa aux-inputilla kinivon halpis-BT pulikan läpi on äänenlaatu parempi kuin tuolla soittimella.

Soittimen vaihtohan ei pitäisi olla mitään rakettitiedettä, tuohon saa kuitenkin purkkia väliin joka generoi väyläsignaalin perusteella herätteen. Ja ajotietokoneen saa myös radion kaukosäätimellä käskettäväksi ihan huoltotesterillä. Se kaukosäädinhän on noissa täysin erillinen laite eikä liity sinällään radioon kuin väyläviesteillä eli se ajotietokoneen ohjaus (näppäinyhdistelmillä, en ole kyllä kokeillut vielä) ei pitäisi riippua radion olemassaolosta. Täytyy keväämmällä testailla taas lisää.
Juuri mitäänhän en mistään tiedä.. ja mullahan on mukana aivan väärät paperit..
Joonas Karjalainen
 
Viestit: 217
Liittynyt: 31.01.2011 11:40
Paikkakunta: Riihimäki


Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron