Aloittelija kysyy tyhmiä
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
Jostain syystä tämän malliset kengät jää löysälle, vaikka kuinka kiristäisi. Ja sama juttu sulakkeellisen plussa kengän kanssa. Johtuuko isosta koosta vai mistä, en osaa sanoa.
- Jani Uuttu
- Viestit: 495
- Liittynyt: 08.01.2011 09:25
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
Vartan napoihin kiristyi hyvin. Onhan noista ajettu siivua pois välistä että on saatu tiukemmalle...
2011 EMMA SQ Experienced Unlimited SM1, EM7
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
- Antero Kölli
- Vakituinen avustaja
- Viestit: 591
- Liittynyt: 28.01.2011 11:15
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
miksen mä oo ees miettiny ton kengän muokkailua. Laitoin väliaikasesti sellasta kuparilevysysteemiä, menee maakaapelissa maadotuksena kuparilankojen kanssa, liuskaa siis, pari kertaa kieputtamalla navan ympäri ja sit se kenkä kiinni. Tiukassa se on, mut aikamoinen patentti silti.
Ihmettelin lähinnä siks, et toi on kuitenki ehkä yleisin hifiakku ja Audison Connectionkaan ei mikään harvinainen tarvikevalmistaja oo, silti..
Ihmettelin lähinnä siks, et toi on kuitenki ehkä yleisin hifiakku ja Audison Connectionkaan ei mikään harvinainen tarvikevalmistaja oo, silti..
- Juha Ranta
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16.12.2011 11:09
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
Jopas on jännä. Sama akkukenkä ja Optiman 75Ah yellowtoppi täällä. Ei ongelmia, varsin mukavan jämäkkä sopivuus.
- Jultsu
- Viestit: 132
- Liittynyt: 21.02.2011 00:43
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
onko sitten eroa 66Ah napoihin. Mulla jää oikeesti väljäks, ei ees hellästi kiinni. Mul on itseasias 2 tollasta - napasta akkukenkää, kummallakin sama keissi. Ostaa pitää joko se toinen plussakenkä ja sit silvoa sitä toista miinuskenkää tai sit molempiin uudet kengät.
- Juha Ranta
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16.12.2011 11:09
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
Jännää, mulla oli sama ongelma Stingerin plussakengän kanssa. Luulin ostaneeni laadukkaat kengät ja sitten plussaa ei saanut Yellow Topiin kiinni mitenkään siten, ettei se kenkä olisi lähtenyt vetämällä irti. Onneksi oli ylimääräinen miinuskengän sovite, eli sellaisen holkin kun laittoi plussaan väliin ja kiristi hampaat irvessä, se pysyi kiinni. Miinuskenkähän oli käytännössä sama kuin plussakenkä, siinä vain tuli mukana sellaisia holkkeja jotta se kiristyi miinusnapaan. (miinuskenkäkin vaati niitä holkkeja 2 kpl, että kiristyi)
Tulin siihen tulokseen, että kenkä oli suunnittelu- tai valmistusviallinen, koska akkujen navat ovat standardikokoisia eikä mulla ollut minkään muiden akkukenkien kanssa ollut mitään ongelmia Yellow Topin kanssa. Asiasta reklamoituani Tele-Tukusta oltiin yhteydessä jopa valmistajaan, mutta suhtautuminen oli luokkaa "we can't see the problem".
Tulin siihen tulokseen, että kenkä oli suunnittelu- tai valmistusviallinen, koska akkujen navat ovat standardikokoisia eikä mulla ollut minkään muiden akkukenkien kanssa ollut mitään ongelmia Yellow Topin kanssa. Asiasta reklamoituani Tele-Tukusta oltiin yhteydessä jopa valmistajaan, mutta suhtautuminen oli luokkaa "we can't see the problem".
-
Jani Ilola - Moderaattori
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11.01.2011 12:03
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
Jotenkin tuntuu ettei materiaali ole ihan sopivaa tai mikä lie. Itselläni 45Ah Exiden akkuun Audisonin sulakkeellinen kenkä puri kiinni kuin sika limppuun, mutta 38Ah Optiman + napaan jouduin tekemään lisää materiaalia hakkaamalla ongen painosta sopivaa about millin paksua levyä, jota käänsin kierroksen akun navan ympärille.
Harmittaa hyvän idean tuoman vaivansäästön alas ampuminen sillä että joutuukin näkemään lisävaivaa jotta akunkengän saa pysymään kiinni. Ainakin Audisonin ratkaisussa jotenkin kiristystapa vaikuttaa ongelmalta, perinteinen akunkenkä kun puristaa navan vaikka kasaan, auton alkuperäinen kenkä piti akussa kuin tauti vaikka mutterin käänsi vain sormimomenttiin, joten jotain perusongelmaa on kengässä.
Harmittaa hyvän idean tuoman vaivansäästön alas ampuminen sillä että joutuukin näkemään lisävaivaa jotta akunkengän saa pysymään kiinni. Ainakin Audisonin ratkaisussa jotenkin kiristystapa vaikuttaa ongelmalta, perinteinen akunkenkä kun puristaa navan vaikka kasaan, auton alkuperäinen kenkä piti akussa kuin tauti vaikka mutterin käänsi vain sormimomenttiin, joten jotain perusongelmaa on kengässä.
Juuri mitäänhän en mistään tiedä.. ja mullahan on mukana aivan väärät paperit..
- Joonas Karjalainen
- Viestit: 217
- Liittynyt: 31.01.2011 11:40
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
Joonas Karjalainen kirjoitti: joten jotain perusongelmaa on kengässä.
Se on italialainen...
Ei se vieläkään soi, kun kukaan ei tee mitään...
- Tero Kolehmainen
- Viestit: 140
- Liittynyt: 01.02.2011 16:13
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
Hyviä syitä käyttää perinteistä lenkkiliitintä johdon päässä ja alkuperäistä kenkää. Pysyy varmasti ja kontakti on hyvä.
No okei tossa maadoituskaapelissa on Audisonin maadoituskenkä.
No okei tossa maadoituskaapelissa on Audisonin maadoituskenkä.
- Tero Tanninen
- Viestit: 210
- Liittynyt: 28.01.2011 17:47
Re: Aloittelija kysyy tyhmiä
Usein tuntuu että kaikki kura menee kaupaksi kun sen pinnoittaa kullalla ja kirjoittaa pakettiin autohifi.
- Lenny
- Viestit: 195
- Liittynyt: 06.04.2011 17:38
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: xejvluqstzyr ja 9 vierailijaa