Tony Niiranen kirjoitti:Miten toteuttaisi akun ja korin välisen lisämaadoituksen kun navassa on sellainen "mötikkä" joka seuraa ilmeisesti akun purkua/latausta? Tän mötikän jälkeen ei juurikaan ole hyviä mahdollisuuksia kaapelin kiinnitykselle kun juottaminen auton alkuperäiseen kaapeliin,eikä taida olla viisasta antaa lämpöä tolle mötikälle juotoksia ajatellen?
Ja järjelmä tietysti häiriintyy jos navasta vedetään maa koriin..
Miten olis sellaisen asian laita kun pitäis signaali saada konttiin prossulta niin jättää prossu etupäähän vai tuoda ne ai-net kaapelilla konttiin vaiko signaalikaapelilla edestä? Miten herkkä on häiriöille tuo ai-net kaapeli vrt. suojattu rca?
Yhden topicin alla kun on 987 eri kysymystä, niin joku jää helposti vastaamatta.
Lisämaadoitus alkuperäiseen kaapeliin C-liittimellä. Esim:
http://www.taloon.com/c-liitin-16-25-16 ... 5040173/dp
Löytyy paljon eri kokoja ja suositellaan oikealla työkalulla puristamista.
Ei se Ai-Net-kaapeli sen häiriöherkempi ole kuin perus-RCA:tkaan. Häiriöt harvoin johtuvat kaapelista kuitenkaan. Asennuksen kannalta helpointa lienee viedä prossu takakonttiin vahvistimien luokse. Toki pitkällä siirtomatkalla hyvästä kaapelista ei varmasti ole mitään haittaa, että jos prossun saa helposti etupäähän ja kunnon RCA:t mahtuu viemään hyvin auton läpi niin ei sekään väärin ole. Hyvät pitkät RCA:t vaan maksaa mansikoita, että itse menisin helpoimman kautta ja pistäisin prossun takakonttiin. Äänenlaadun kannalta sitä signaalia ei kiinnosta kulkeeko se 1,5 m vai 5 m Ai-Netissä.