Sivu 1/12

Raketti

ViestiLähetetty: 10.02.2011 13:12
Kirjoittaja teemu tanninen
Asennus alustana toimii -89 E-koppanen GT Kadet A-Omegan 2l moottorilla. Kyseisen matolaatikon hankin syksyllä 2010 ja heti alkoi sen laittaminen. Ulkopuoli on mitä on mutta sisustaa on verhoiltu ja maalattu. Tuollaiseen vanhaan autoon kun on helppo vaihtaa verhoiluja kun käytettynä niitä saa muutamalla kympillä.

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 10.02.2011 14:15
Kirjoittaja Antero Kölli
Hämääkö kuva vai onko keskiääninen jopa vähän alaspäin?

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 10.02.2011 16:24
Kirjoittaja teemu tanninen
Kuva taitaa vähän hämätä. Pitää vielä tehdä yhdet korokerenkaat joilla saa vähän suuntausta aikaiseksi.


Ilmoittelin, että laitteisto on asennettu autoon mutta ei tullut kerrottu mistä se koostuu. Eli soittimena toimii Pioneerin P88RSII, subina JL Audion 8w1v2-4, erkkasarja Focal K2 Power 165 KR ja päätteenä GZUA5600DX. Kaikki on sijoitettu eteen, joten kaapeli vedot on mahdollisimman lyhyet. Midit ja disset on kuvien mukaisesti asennettu ja subi tulee hanskalokeron paikalle kevään aikana. Tällä hetkellä se pyörii hanttarin jaloissa suljetussa 10 litran kotelossa.

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 09.03.2011 21:28
Kirjoittaja teemu tanninen
Midien korokerenkaina ja asennuskauluksina toimii 3*22mm:n MDF-levystä tehtyä rinkulaa, jotka on liimattu ja ruuvattu suoraan ovipahviin (tiedän, oveen olisi ollut parempi vaihtoehto) :roll: Vahvikkeena on lasikuitukittiä, lasikuitua ja vaimennusmattoa muodon saamiseksi. Ovipahvin reunat, keskikohta ja takaosa on jäykistetty STP-Goldilla turhan löysyyden poistamiseksi.

Diskanttien asennuskupit on tehty Class Olsonilta löydetyistä spoteista. Näissä kun on sopivasti säätövaraa ja suuntausta pääsee tekemään helposti. Vähän niitä piti muokata, jotta disset istuu kunnolla paikoilleen. Asennusrinkula on ohuesta vanerista ja se on liimattu spotin sisälle tiivisteliimalla.

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 09.03.2011 21:33
Kirjoittaja teemu tanninen
Disset löysi paikkansa kojiksen kulmissa olevien ritilöiden keskelle. Ja kuten kuvista näkyy niin säätäminen on helppoa (lue: mennään siitä mistä aita on matalin) :lol:

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 09.03.2011 22:08
Kirjoittaja Jani Ilola
Äijä hifistelee... SASCA-strumppaa johtojen päällä ja piuhat merkitty ja kaikkea. :D

Voisin kuvitella ovipahvien painavan nyt melkolailla enemmän kuin vakiona?

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 10.03.2011 12:13
Kirjoittaja teemu tanninen
Kyllähän ne painaa vähn enemmän kuin vakiot, mutta sellainen etu nyt näissä uusissa on etteivät ainakaan helilu ja irtoile ovesta kn ovat ruuveilla kiinni :D

Kun tuli jo mainintaa kaapeleista niin jatketaan sillä linjalla. Kaiutinkaapelit on suojattu pelkästään nailonpunossukalla toisin kuin virta ja maa puolen kaapelit. Nailonsukan lisäksi niiden ympärillä on muoviputkea ja teippiä suojana. Jokainen kaapelin pää on holkitettu, liimakutistesukalla kiinni ja viimeistelty muoviteipillä. Kaikkiin kaiutinjohtojen jatkoihin on käytetty AIV:n virtaliittimiä. Mideihin on juotettu kaapelit kiinni ja napaisuudet on merkitty muovisilla väriholkeilla. Kaikki kaapelit on merkitty erikseen, että tiedetään mikä kaapeli menee minnekin ja mikä niiden tarkoitus on. Ehkä tuo kaapeleiden merkintä oli vain terapiaa ja oman mielenrauhan edistämistä ja ylimääräisen ajan tappamista kun luokassa mihin aion ottaa ensikaudella osaa niin sellaisia ei vaadita.

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 10.03.2011 12:42
Kirjoittaja Snacky
Asennusjälki ja viimeistely näyttää olevan hyvällä tasolla. Mielenkiinnolla odottelen päivityksiä.

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 10.03.2011 14:05
Kirjoittaja teemu tanninen
Kun tuli tuossa aiemmin mainittua verhoilusta ja osien maalaamisesta niin laitetaan myös niistä muutama kuva. Tällä hetkellä on vain ovet verhoiltu uudeleen ja tarkoitus olisi tehdä sama homma vielä katolle. kaikki muovi osat olisi myös tarkoitus maalata saman värisiksi kuin keskikonsoli. Pitää vain odottaa, että ilmat lämpenee niin pääsee purkamaan autoa oikein kunnolla.

Re: Raketti

ViestiLähetetty: 10.03.2011 14:18
Kirjoittaja teemu tanninen
Myös moottoritilan johtoja niin uusi kuin vanhoja on laitettu kuntoon. Auton alkuperäinen virtakaapeli laturista akkuun sai kaverikseen 35mm2 kaapelin ja molemmat on suojattu punossukalla ja paksumpi kaapeli muoviputkella. Molempien päälle on vielä vedetty muoviteippiä suojaksi. Maa puolen kaapelien suojaus on toteutettu samalla tavalla ja sitä on akusta runkoon 70mm2 ja laturilta moottoriin 70mm2. Akkukenkien päällä on toistaiseksi ylesmalliset skordarit suojauksena, mutta tarkoitus olisi tehdä tai hankkia kunnon suojapussi tai muovinen kotelo koko akulle.