Mercedes benz W123 hifistys
Re: Mercedes benz W123 hifistys
En toki tarkoittanut, että se pehmoinen pitäisi jättää kokonaan pois vaan asentelisin sinne sellaista versiota, joka ei ime vettä.
- Jani Uuttu
- Viestit: 495
- Liittynyt: 08.01.2011 09:25
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Juu, sitä tarkoitinkin. Mitä mieltä olette tuollaisesta Dynamat Dynalinerista ? vai olisiko jokin muu halvempi pätevä tähän ?
- Dasfma
- Viestit: 13
- Liittynyt: 31.07.2011 23:35
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Brax eXVibration on rakenteeltaan niin kova ja herkähkösti lohkeava massa, että itse en sitä edelleenkään auton pohjaan sinne ulkopuolelle pistäisi. Sen verran oon omaan autoon pistäny ko. massaa, en tosin siis pohjaan, mutta olen kuitenki, että tiedän sen ominaisuuksista kyllä jotain. Uudestaan tarvisi kohta käsitellä omasta autosta ne paikat, joissa mulla tuota Braxin massaa on, ihan vaan sen vuoksi, kun se Braxin massa tahtoo hieman lohkeilla siellä.. Pikemminki suoraa vaan joku ruiskutettava, elastiseksi jäävä äänieriste-alustemassa (yhdistelmämassa), vaikka äänierystysominaisuudet nyt ei sen Braxin massan veroiset olekkaan.
Dynaliner on ihan hyvää. Edullista vaihtoehtoa hakevalle esim. STP:n SPL08...
Dynaliner on ihan hyvää. Edullista vaihtoehtoa hakevalle esim. STP:n SPL08...
- tuomas rautio
- Viestit: 1565
- Liittynyt: 19.02.2011 13:06
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Braxia pistin ovipahvien taakse ja annoin kuivua. Siinä vaiheessa kun pahveja asensin paikalleen, niin pahvia joutui hieman taivuttamaan ja massa lohkesi välittömästi useammasta kohdasta. En kyllä itse laittaisi auton pohjaan tuollaista.
Hybrid Audio Berlingo :)
-
Pasi Liimatainen - Viestit: 186
- Liittynyt: 28.01.2011 10:21
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Dinitrol 479 alustamassa
Paksu, kulutusta kestävä ja ääntä eristävä ruosteenestoaine. Sopii alustarakenteiden, lokasuojien ja kynnysten korroosionestoon. Musta.
Würthin alusta massa, bitumipohjainen. Tarkemmat tiedot löytyy wurthin tuoteluettelosta, mutta se oli pdf pohjainen joten en voinut kopioda sitä. Tässä linkki:
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... ECURED.pdf
sivu 123
Mitä tuollaisista mieltä ? Ajattelin viellä kysellä parilta tutulta autofirmalta. Firmoilta vaan saa aina sen vastauksen, että tämä meidän tuote on paras.. Siksipä kyselen täällä toivottavasti puolueettomilta. Aikaa tämän auton laittoon on viellä vuosi, mutta olisi tarkoitus saada hiihtolomaksi auto pois telineestä ja takaisin omille pyörilleen. Riippuen osien saatavuudesta tietenkin. Alustan osia aletaan tilaamaan uudenvuoden jälkeen.
Kiitos kaikille ketkä jaksavat vatvoa tätä aihetta
Paksu, kulutusta kestävä ja ääntä eristävä ruosteenestoaine. Sopii alustarakenteiden, lokasuojien ja kynnysten korroosionestoon. Musta.
Würthin alusta massa, bitumipohjainen. Tarkemmat tiedot löytyy wurthin tuoteluettelosta, mutta se oli pdf pohjainen joten en voinut kopioda sitä. Tässä linkki:
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... ECURED.pdf
sivu 123
Mitä tuollaisista mieltä ? Ajattelin viellä kysellä parilta tutulta autofirmalta. Firmoilta vaan saa aina sen vastauksen, että tämä meidän tuote on paras.. Siksipä kyselen täällä toivottavasti puolueettomilta. Aikaa tämän auton laittoon on viellä vuosi, mutta olisi tarkoitus saada hiihtolomaksi auto pois telineestä ja takaisin omille pyörilleen. Riippuen osien saatavuudesta tietenkin. Alustan osia aletaan tilaamaan uudenvuoden jälkeen.
Kiitos kaikille ketkä jaksavat vatvoa tätä aihetta
- Dasfma
- Viestit: 13
- Liittynyt: 31.07.2011 23:35
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Ruiskutettava alustasuojamassa (esim. Dinitrol 4941, Tectyl alustasuoja) pohjalle ja sitten sivellinmassaa, esimerkiksi tuo Dinitrol 479 tai tuo Wurthin bitumimassa, päälle.
- tuomas rautio
- Viestit: 1565
- Liittynyt: 19.02.2011 13:06
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Mitä etuja näet tuossa ruiskutettavassa massassa ? Koska nehän ovat käytännössä samoja aineita. Tunkeutuvuuskaan ei ole juurilainkaan parempi. Olen kuullut myös puhetta, että auton pohjalle laitettaisin tavallista kotelonsuoja-ainetta, sen tunkeutuvuuden vuoksi. Tämän päälle sitten pohjanmassaa.
- Dasfma
- Viestit: 13
- Liittynyt: 31.07.2011 23:35
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Luo hyvän tartuntapohjan sille pakummalle sivellinmassalle. Ja kotelonsuoja-aine taas on koostumukseltaan sellaista, että itse en laittaisi kuin koteloihin...
- tuomas rautio
- Viestit: 1565
- Liittynyt: 19.02.2011 13:06
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Okei, hyvin perusteltu taidankin tehdä noin.
1. happomaali
2. teollisuus maali (kulutusta kestävä)
3. würthin bitumipohjainen ruiskutettava massa
4. würthin tai tectylin paksu pensseli massa
Sitten vaan alustaa kokoamaan. Alustan osille ostin lavan (400kg) hiekkapuhallushiekkaa niin jää sitä vähän varastoonkin Jos pääsis ensivuoden alussa paikkailemaan pohjaa. Tammikuun aikana varmaan olisi jo massausta vaille jos vaan pääsee vauhtiin.
Edit:
Oven sulkemisesta, eli kun noita liima pintaisia alumiinilevyjä myydään, niin saako niitä millään irti toisistaan ? Meinaan joskus tulee tarve päästä auton oven sisäänkin esim ikkunan vaihto tai lukon säätö yms. Ja voihan sieltäkin jokin mennä rikki. Itselleni tuli tämmöinen mieleen, että poraan melko tiheään reikiä (olisiko joku 5-10cm välein?) peitettävän reijän ympärille. Sitten hitsaisin/liimaisen mutterit oven sisäpuolelle kiinni, joilla sitten taas kiristettäisiin levy(muutaman millin alumiini tai paksumpi vaneri) ja näiden väliin vaikka tiiviste nauhaa.
Miten on muuten, kuinka elementti pitää vedestä ? Sillä ikkunan tiivisteistähän aina vähän vuotaa oven sisälle, jonka vuoksi siellä on se muovi, johon pitää puhkoa reikä että elementti mahtuu oveen ? Vai saako se riittävästi hengitettyä jos muovi on kauttaaltaan ehjänä? Kannattaako takaovien reijät tilkitä, vaikkei niihin kaiuttimia tulisikaan ? Vaimennan ne ainakin, mutta vaikutaneeko reijän tilkitsiminen mitenkään ? voisi kuvitella pientä eroa olevan. Kun ei se kuitenkaan tuota suurempi homma ole. Kaikki ovipaneelit ovat kovalevyä. Nämä kannattaa varmaan hartsilla jäykistää ? Vai onko tähä noiden kauppojen hehkuttamat massat parempia ? Matto ei ole luultavasti mahdollinen oven ohjaamon puolelle taikka ovipaneeleihin, kun ne ovat profiililtaan täysin suorat. Toki modifoimalla voisi saada mahdutettua, mutta ulkonäkö olisi tarkoitus pitää mahdollisimman vakiona. Etu subi tulee kojelaudan alle ilmastoinnin paikkaan(ei ole ilmastointia niin tyhjää tilaaa) keski äänet tulee vakio paikoille kojelaudalle. diskantit olisi tarkoitus peilikolmioihin/a-pilareihin/koelaudan kulmiin tehdä hillityt paikat. Midit oviin modifoimalla siististi.
http://eng.bilenkin.ru/upload/iblock/07d/s%2004.jpg <-- tuohon tapaan midit oviin, mutta vakio sisustuksen väreillä. Tarkoitus laittaa musta puolinahka sisusta autoon.
Paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti kun tämä joskus valmistuu pääsen sitten itse opastamaan ensikertalaisia
1. happomaali
2. teollisuus maali (kulutusta kestävä)
3. würthin bitumipohjainen ruiskutettava massa
4. würthin tai tectylin paksu pensseli massa
Sitten vaan alustaa kokoamaan. Alustan osille ostin lavan (400kg) hiekkapuhallushiekkaa niin jää sitä vähän varastoonkin Jos pääsis ensivuoden alussa paikkailemaan pohjaa. Tammikuun aikana varmaan olisi jo massausta vaille jos vaan pääsee vauhtiin.
Edit:
Oven sulkemisesta, eli kun noita liima pintaisia alumiinilevyjä myydään, niin saako niitä millään irti toisistaan ? Meinaan joskus tulee tarve päästä auton oven sisäänkin esim ikkunan vaihto tai lukon säätö yms. Ja voihan sieltäkin jokin mennä rikki. Itselleni tuli tämmöinen mieleen, että poraan melko tiheään reikiä (olisiko joku 5-10cm välein?) peitettävän reijän ympärille. Sitten hitsaisin/liimaisen mutterit oven sisäpuolelle kiinni, joilla sitten taas kiristettäisiin levy(muutaman millin alumiini tai paksumpi vaneri) ja näiden väliin vaikka tiiviste nauhaa.
Miten on muuten, kuinka elementti pitää vedestä ? Sillä ikkunan tiivisteistähän aina vähän vuotaa oven sisälle, jonka vuoksi siellä on se muovi, johon pitää puhkoa reikä että elementti mahtuu oveen ? Vai saako se riittävästi hengitettyä jos muovi on kauttaaltaan ehjänä? Kannattaako takaovien reijät tilkitä, vaikkei niihin kaiuttimia tulisikaan ? Vaimennan ne ainakin, mutta vaikutaneeko reijän tilkitsiminen mitenkään ? voisi kuvitella pientä eroa olevan. Kun ei se kuitenkaan tuota suurempi homma ole. Kaikki ovipaneelit ovat kovalevyä. Nämä kannattaa varmaan hartsilla jäykistää ? Vai onko tähä noiden kauppojen hehkuttamat massat parempia ? Matto ei ole luultavasti mahdollinen oven ohjaamon puolelle taikka ovipaneeleihin, kun ne ovat profiililtaan täysin suorat. Toki modifoimalla voisi saada mahdutettua, mutta ulkonäkö olisi tarkoitus pitää mahdollisimman vakiona. Etu subi tulee kojelaudan alle ilmastoinnin paikkaan(ei ole ilmastointia niin tyhjää tilaaa) keski äänet tulee vakio paikoille kojelaudalle. diskantit olisi tarkoitus peilikolmioihin/a-pilareihin/koelaudan kulmiin tehdä hillityt paikat. Midit oviin modifoimalla siististi.
http://eng.bilenkin.ru/upload/iblock/07d/s%2004.jpg <-- tuohon tapaan midit oviin, mutta vakio sisustuksen väreillä. Tarkoitus laittaa musta puolinahka sisusta autoon.
Paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti kun tämä joskus valmistuu pääsen sitten itse opastamaan ensikertalaisia
- Dasfma
- Viestit: 13
- Liittynyt: 31.07.2011 23:35
Re: Mercedes benz W123 hifistys
Сказ230пойдCHAPсимвевреДевяConnRockTheoклейMackTescСевеKReiБрумМакгGabrМихаXVIIРыжаCathБран
DawnАвроPietКабаOdekинстЛомаКарпМушкПавлЛениКастblacLeslМозедопоШприГолыБагрElleТрапСокосерт
товаМитрГербФеклMariмузыAlexТаирELEGавтоРазмAltaTimeMacbAltaВВРоПоплТартсложWestсертКолеВинн
ЧарлчитаSelaкармотдеSelaМуроDuraPaliGlobStefNealNiki1937БранBuleMusiдейсРябоGrapCircСедестра
ZoneSatpЗбанZoneZoneZoneZoneZoneГришБ900ZoneZoneZoneZone03-0ПрияZoneZoneZoneZoneрассхар-Zone
BunnUbilкомпscopперекиноStieZanuStefHarlнитобусиPampGlamOlmeРоссOlmeJeweAVTOSUBAхорочелоFolk
CleaрастTangпредголополиDownInteNeilКитаSobaBoscRoweLaguChowЛитРЛитРЛитРЛитРЛитРVIIIТрофМитр
WindЛитРзавоцентНасиSecoГороБСМеТазоЛитеИгнажизнФедоАртиМищеАнанIntrДениведуScotвражпостРейт
ПаруЛукьЛебеЮдачШевцSideComiLyndрукоBegiКузн(ШопавтоНовоOverЛобоWindКоваБаклодежМихаscopscop
scopпринHellTaxiAnnaJeweРаилVictПолеавтослужсвоеТопоtuchkasJeffАвер
DawnАвроPietКабаOdekинстЛомаКарпМушкПавлЛениКастblacLeslМозедопоШприГолыБагрElleТрапСокосерт
товаМитрГербФеклMariмузыAlexТаирELEGавтоРазмAltaTimeMacbAltaВВРоПоплТартсложWestсертКолеВинн
ЧарлчитаSelaкармотдеSelaМуроDuraPaliGlobStefNealNiki1937БранBuleMusiдейсРябоGrapCircСедестра
ZoneSatpЗбанZoneZoneZoneZoneZoneГришБ900ZoneZoneZoneZone03-0ПрияZoneZoneZoneZoneрассхар-Zone
BunnUbilкомпscopперекиноStieZanuStefHarlнитобусиPampGlamOlmeРоссOlmeJeweAVTOSUBAхорочелоFolk
CleaрастTangпредголополиDownInteNeilКитаSobaBoscRoweLaguChowЛитРЛитРЛитРЛитРЛитРVIIIТрофМитр
WindЛитРзавоцентНасиSecoГороБСМеТазоЛитеИгнажизнФедоАртиМищеАнанIntrДениведуScotвражпостРейт
ПаруЛукьЛебеЮдачШевцSideComiLyndрукоBegiКузн(ШопавтоНовоOverЛобоWindКоваБаклодежМихаscopscop
scopпринHellTaxiAnnaJeweРаилVictПолеавтослужсвоеТопоtuchkasJeffАвер
- xejvluqstzyr
- Viestit: 10128
- Liittynyt: 09.04.2024 20:53
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ejomufanbri ja 2 vierailijaa