Mercedes benz W123 hifistys



Keskustelua autohifistä.

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja Jani Uuttu » 13.12.2011 00:12

En toki tarkoittanut, että se pehmoinen pitäisi jättää kokonaan pois vaan asentelisin sinne sellaista versiota, joka ei ime vettä.
Jani Uuttu
 
Viestit: 495
Liittynyt: 08.01.2011 09:25

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja Dasfma » 13.12.2011 14:27

Juu, sitä tarkoitinkin. Mitä mieltä olette tuollaisesta Dynamat Dynalinerista ? vai olisiko jokin muu halvempi pätevä tähän ?
Dasfma
 
Viestit: 13
Liittynyt: 31.07.2011 23:35

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja tuomas rautio » 14.12.2011 13:45

Brax eXVibration on rakenteeltaan niin kova ja herkähkösti lohkeava massa, että itse en sitä edelleenkään auton pohjaan sinne ulkopuolelle pistäisi. Sen verran oon omaan autoon pistäny ko. massaa, en tosin siis pohjaan, mutta olen kuitenki, että tiedän sen ominaisuuksista kyllä jotain. Uudestaan tarvisi kohta käsitellä omasta autosta ne paikat, joissa mulla tuota Braxin massaa on, ihan vaan sen vuoksi, kun se Braxin massa tahtoo hieman lohkeilla siellä.. Pikemminki suoraa vaan joku ruiskutettava, elastiseksi jäävä äänieriste-alustemassa (yhdistelmämassa), vaikka äänierystysominaisuudet nyt ei sen Braxin massan veroiset olekkaan.

Dynaliner on ihan hyvää. Edullista vaihtoehtoa hakevalle esim. STP:n SPL08...
tuomas rautio
 
Viestit: 1565
Liittynyt: 19.02.2011 13:06

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja Pasi Liimatainen » 14.12.2011 15:49

Braxia pistin ovipahvien taakse ja annoin kuivua. Siinä vaiheessa kun pahveja asensin paikalleen, niin pahvia joutui hieman taivuttamaan ja massa lohkesi välittömästi useammasta kohdasta. En kyllä itse laittaisi auton pohjaan tuollaista.
Hybrid Audio Berlingo :)
Avatar
Pasi Liimatainen
 
Viestit: 186
Liittynyt: 28.01.2011 10:21

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja Dasfma » 14.12.2011 16:11

Dinitrol 479 alustamassa

Paksu, kulutusta kestävä ja ääntä eristävä ruosteenestoaine. Sopii alustarakenteiden, lokasuojien ja kynnysten korroosionestoon. Musta.

Würthin alusta massa, bitumipohjainen. Tarkemmat tiedot löytyy wurthin tuoteluettelosta, mutta se oli pdf pohjainen joten en voinut kopioda sitä. Tässä linkki:
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... ECURED.pdf
sivu 123

Mitä tuollaisista mieltä ? Ajattelin viellä kysellä parilta tutulta autofirmalta. Firmoilta vaan saa aina sen vastauksen, että tämä meidän tuote on paras.. Siksipä kyselen täällä toivottavasti puolueettomilta. Aikaa tämän auton laittoon on viellä vuosi, mutta olisi tarkoitus saada hiihtolomaksi auto pois telineestä ja takaisin omille pyörilleen. Riippuen osien saatavuudesta tietenkin. Alustan osia aletaan tilaamaan uudenvuoden jälkeen.

Kiitos kaikille ketkä jaksavat vatvoa tätä aihetta :D
Dasfma
 
Viestit: 13
Liittynyt: 31.07.2011 23:35

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja tuomas rautio » 14.12.2011 18:23

Ruiskutettava alustasuojamassa (esim. Dinitrol 4941, Tectyl alustasuoja) pohjalle ja sitten sivellinmassaa, esimerkiksi tuo Dinitrol 479 tai tuo Wurthin bitumimassa, päälle.
tuomas rautio
 
Viestit: 1565
Liittynyt: 19.02.2011 13:06

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja Dasfma » 14.12.2011 22:58

Mitä etuja näet tuossa ruiskutettavassa massassa ? Koska nehän ovat käytännössä samoja aineita. Tunkeutuvuuskaan ei ole juurilainkaan parempi. Olen kuullut myös puhetta, että auton pohjalle laitettaisin tavallista kotelonsuoja-ainetta, sen tunkeutuvuuden vuoksi. Tämän päälle sitten pohjanmassaa.
Dasfma
 
Viestit: 13
Liittynyt: 31.07.2011 23:35

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja tuomas rautio » 15.12.2011 11:54

Luo hyvän tartuntapohjan sille pakummalle sivellinmassalle. Ja kotelonsuoja-aine taas on koostumukseltaan sellaista, että itse en laittaisi kuin koteloihin...
tuomas rautio
 
Viestit: 1565
Liittynyt: 19.02.2011 13:06

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja Dasfma » 15.12.2011 20:00

Okei, hyvin perusteltu taidankin tehdä noin.
1. happomaali
2. teollisuus maali (kulutusta kestävä)
3. würthin bitumipohjainen ruiskutettava massa
4. würthin tai tectylin paksu pensseli massa

Sitten vaan alustaa kokoamaan. Alustan osille ostin lavan (400kg) hiekkapuhallushiekkaa niin jää sitä vähän varastoonkin :) Jos pääsis ensivuoden alussa paikkailemaan pohjaa. Tammikuun aikana varmaan olisi jo massausta vaille jos vaan pääsee vauhtiin.

Edit:
Oven sulkemisesta, eli kun noita liima pintaisia alumiinilevyjä myydään, niin saako niitä millään irti toisistaan ? Meinaan joskus tulee tarve päästä auton oven sisäänkin esim ikkunan vaihto tai lukon säätö yms. Ja voihan sieltäkin jokin mennä rikki. Itselleni tuli tämmöinen mieleen, että poraan melko tiheään reikiä (olisiko joku 5-10cm välein?) peitettävän reijän ympärille. Sitten hitsaisin/liimaisen mutterit oven sisäpuolelle kiinni, joilla sitten taas kiristettäisiin levy(muutaman millin alumiini tai paksumpi vaneri) ja näiden väliin vaikka tiiviste nauhaa.

Miten on muuten, kuinka elementti pitää vedestä ? Sillä ikkunan tiivisteistähän aina vähän vuotaa oven sisälle, jonka vuoksi siellä on se muovi, johon pitää puhkoa reikä että elementti mahtuu oveen ? Vai saako se riittävästi hengitettyä jos muovi on kauttaaltaan ehjänä? Kannattaako takaovien reijät tilkitä, vaikkei niihin kaiuttimia tulisikaan ? Vaimennan ne ainakin, mutta vaikutaneeko reijän tilkitsiminen mitenkään ? voisi kuvitella pientä eroa olevan. Kun ei se kuitenkaan tuota suurempi homma ole. Kaikki ovipaneelit ovat kovalevyä. Nämä kannattaa varmaan hartsilla jäykistää ? Vai onko tähä noiden kauppojen hehkuttamat massat parempia ? Matto ei ole luultavasti mahdollinen oven ohjaamon puolelle taikka ovipaneeleihin, kun ne ovat profiililtaan täysin suorat. Toki modifoimalla voisi saada mahdutettua, mutta ulkonäkö olisi tarkoitus pitää mahdollisimman vakiona. Etu subi tulee kojelaudan alle ilmastoinnin paikkaan(ei ole ilmastointia niin tyhjää tilaaa) keski äänet tulee vakio paikoille kojelaudalle. diskantit olisi tarkoitus peilikolmioihin/a-pilareihin/koelaudan kulmiin tehdä hillityt paikat. Midit oviin modifoimalla siististi.

http://eng.bilenkin.ru/upload/iblock/07d/s%2004.jpg <-- tuohon tapaan midit oviin, mutta vakio sisustuksen väreillä. Tarkoitus laittaa musta puolinahka sisusta autoon.

Paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti kun tämä joskus valmistuu pääsen sitten itse opastamaan ensikertalaisia :)
Dasfma
 
Viestit: 13
Liittynyt: 31.07.2011 23:35

Re: Mercedes benz W123 hifistys

ViestiKirjoittaja xejvluqstzyr » 12.04.2024 11:27

xejvluqstzyr
 
Viestit: 10128
Liittynyt: 09.04.2024 20:53

EdellinenSeuraava

Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ejomufanbri ja 2 vierailijaa

cron