Jani Ilola kirjoitti:(Asiaa latureista...)
Tietysti saahan sitä nysvätä jos haluaa ja saahan niihin varaosia (säätimet, hiilet, liukurenkaat, laakerit...) mutta jos homman haluaa tosiaan kunnolla tehdä, pitäisi kaikki osat vaihtaa, jolloin kustannussäästöä ei synny, eikä ainakaan suhteessa käytettyyn aikaan kannata, verrattuna vaihtolaturin hommaamiseen.
Siinähän oli jykevä tietopaketti. Tuohon voisi vielä lisätä, että varsinkaan ei kannata viedä laturia kunnostettavaksi johonkin pajalle, osat+työn hinta= enemmän kuin uusi laturi. Ja vaihtolaturista puhuttaessa kannattaa pitää mielessä, että on aivan eria asia, hankkiiko esim. Boschin tehdaskunnostetun laturin, joka on käytännössä sama asia kuin uusi (ja voi ollakin ihan uusi, kuten Jani kertoi), vai jonkin autosähköpajan korjaaman laturin, johon on vaihdettu se rikkinäinen osa ja maalattu vannehopealla päältä.