Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
Musta tuntuu et toi mun auto vaatii refleksikotelon, kun siin on aikas paljon tuota ilmatilaa sisällä... Tosipaljon helpommalla pääsis kyl jos tekis erilliset suljetut kotelot...
- TalliMörkö
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.02.2013 23:27
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
TalliMörkö kirjoitti:Tai siis miksi tukkia osa putkista "katusoittelussa"
Matalammalla virityksellä subi toistaa matalemmas. Ihan huippupaineisiin ei toki päästä, mutta jos 4 kpl järeitä 12" elementtejä ja 5200W ei riitä, riippumatta kotelon tyypistä tai refleksikotelon viritystaajuudesta, niin silloin syytä riittämättömyyteen voi kyllä jo todella hyvällä syyllä hakea aivan toisaalta.
Edit: Ja sitten ei oo niin yksnuottinen toistoltaan..
Ja mieluummin yksi yhteinen kotelo, kuin neljä erillistä. Vaikka sitten suljettuna...
- tuomas rautio
- Viestit: 1565
- Liittynyt: 19.02.2011 13:06
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
En tiedä mikä auto on kyseessä, mutta jos sielä tosiaan paljon on ilmatilaa niin voit saada max -paineet jo sillä matalallakin virillä..no voi se 1db löytyä sieltä ylempää vielä
Itse en tekisi enää ainuttakaan suljettua koteloa..
Itse en tekisi enää ainuttakaan suljettua koteloa..
- mika111
- Viestit: 466
- Liittynyt: 27.10.2012 15:29
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
Jos kotelon ulkokuoret on samat, niin tekemällä subit omiin koteloihinsa saadaan kotelokokonaisuudesta tukevampi. Saman asian toki ajaa tukirimatkin kotelon sisällä, mutta ei niin tehokkaasti välttämättä
Nissan Primera GT
-
Juha Tuomola - Viestit: 437
- Liittynyt: 29.01.2011 21:55
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
No se mulla kävi mielessä siinä ajatuksessa neljästä omasta kotelosta ja sit se et kotelomateriaali on tuumasta mdf levyä ja tollaseen 260litraseen koteloon sitä menee jo aika paljon joten sen siirtely vaatii jo aika vahvaa miestä tai trukin... No sit oli ajatuksena laittaa hiekkahartsi sisään että tulisiparempi, taas lisää painoa... Eli aika hyvän painoinen paketti jo asennella autoon vaikkei siinä olisikaan noita elementtejä jotka nyt ei ole sieltä kevyimmästä päästä... Eli siinä mielessä ne neljä omaakoteloa olisi helpompi käsitellä...
Auto on tuollainen uus Chevrolet express conversion van... Eli siellä on sitä ilmatilaa aika kovastikkin, ja nyt on jo vaimennettu niiltä osin kuin vain on järkevästi saatu vaimennettua...
Auto on tuollainen uus Chevrolet express conversion van... Eli siellä on sitä ilmatilaa aika kovastikkin, ja nyt on jo vaimennettu niiltä osin kuin vain on järkevästi saatu vaimennettua...
- TalliMörkö
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.02.2013 23:27
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
Tekisin kyllä yhtenäisen kotelon..mihinkäs sitä enää asennuksien jälkeen tarvitsee siirrellä?
Kierretankoa tai rei-itettyjä väliseiniä sisälle niin avot..tai teet kanttiputkesta rangan jonka levytät tuolla MDFllä
Jos kotelossa 4x12" ja potkua yli 5kW niin saa kyllä olla melko tykky tuo laatikko
Kierretankoa tai rei-itettyjä väliseiniä sisälle niin avot..tai teet kanttiputkesta rangan jonka levytät tuolla MDFllä
Jos kotelossa 4x12" ja potkua yli 5kW niin saa kyllä olla melko tykky tuo laatikko
- mika111
- Viestit: 466
- Liittynyt: 27.10.2012 15:29
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
Ihan samalla linjalla Mikan kanssa, että mihis sitä valmista koteloa enää sieltä siirrellä tarvii? Purkaa osiksi ja osina sitten nostelee pois sieltä autosta jos joskus moiseen operaatioon ryhtyä pitää...
25mm MDF on aika ohkaista isoon koteloon, eli tuentoja se nyt kaipaa joka tapauksessa. Itse olen käyttäny viimeisimmissä koteloissa seinämien väliin pistettyjä pyörörimoja. Tokikaan lähellekkään saman kokoluokan koteloita en ole väsäillyt, enkä muutenkaan yhtä järeää rakennetta tarvinnu, mutta ideaahan voisi soveltaa tuohonki. Pyöröriman sijaan tuollaiseen isoon koteloon voi pistää vaikka paksua kierretankoa.
25mm MDF on aika ohkaista isoon koteloon, eli tuentoja se nyt kaipaa joka tapauksessa. Itse olen käyttäny viimeisimmissä koteloissa seinämien väliin pistettyjä pyörörimoja. Tokikaan lähellekkään saman kokoluokan koteloita en ole väsäillyt, enkä muutenkaan yhtä järeää rakennetta tarvinnu, mutta ideaahan voisi soveltaa tuohonki. Pyöröriman sijaan tuollaiseen isoon koteloon voi pistää vaikka paksua kierretankoa.
- tuomas rautio
- Viestit: 1565
- Liittynyt: 19.02.2011 13:06
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
Oon varannu tavaraa niin että riittää kyllä jokapuolelta tuplaamiseen... Mites tuo hiekkahartsin kanssa on, kylhän se onnistuu ja saa sitä hallilla käänneltyä, mut tuleehan siit aikas painava...
- TalliMörkö
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.02.2013 23:27
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
Miksei noi hiekkahartsi -jututkin toimivia olisi..muttamutta, mitä jos vain tuplaisit ainevahvuuden ja sisälle kierretankoja ristiinrastiin, voisi olla tehokkaampi tapa (ainakin hajuttomampi, nopeampi, edullisempi ja vähiten syö tilavuutta)
- mika111
- Viestit: 466
- Liittynyt: 27.10.2012 15:29
Re: Yksi yhtenäinen vai neljä erillistä subi koteloa
Eli yksinkertaistan suunnitelmaa niin tulee parempi...
- TalliMörkö
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.02.2013 23:27
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa