Laitanpa tästä alulle tällaisen ketjun, johon jokainen voi laittaa oman kokemuksensa perusteella hyviä tai huonoja ominaisuuksia autoille, tietysti 100% hifistelymielessä. Rakenteelliset, tila/akustiset ominaisuudet jne. kaikki kelpaa. Oletko siis kekkassut musiikin kuuntelun kannalta hyvän tai huonon ominaisuuden autossasi? Naputtele se tänne!
Ehkä tästä tulee tulevaisuuden Hifiauton hankintaopas.
Aloitetaan sellaisesta kun riittävä ikkuna- ja peltipaksuus, koska minäkin kuuntelen musiikkia 99% ajaessa ja ulkoa tulevat äänet ei kiinnosta. Kunhan nyt ambulanssin kuulee ni kaikki hyvin : )
Mun nykyiset 3 mikrometrin lasit ei oikeen kelpaa.
Tähän liittyy myös oleellisesti auton lasien ja luukkujen hyvin tehty tiivistys.
Hifiauton ominaisuudet
Re: Hifiauton ominaisuudet
Minun unelma-autoni oli panssaroitu BMW 7-sarjalainen, korimallia uusin tai edellinen.
Ikkunat olisivat laminoidut ja ovissakin olisi jäykistettä valmiiksi. Noita saa myös täysin tiiviinä, jolloin luulisi pienelläkin elementtimäärällä saavan todella matalalle ulottuvan toiston...
Mitäköhän säännöt sanoo happimaskista kuuntelun aikana???
Ikkunat olisivat laminoidut ja ovissakin olisi jäykistettä valmiiksi. Noita saa myös täysin tiiviinä, jolloin luulisi pienelläkin elementtimäärällä saavan todella matalalle ulottuvan toiston...
Mitäköhän säännöt sanoo happimaskista kuuntelun aikana???
Työpaikka: Uudenmaan Autovarustelu
EMMAn päätuomari 2003-2013
ASTM avustaja
EMMAn päätuomari 2003-2013
ASTM avustaja
- Mika Koponen
- Vakituinen avustaja
- Viestit: 653
- Liittynyt: 08.01.2011 08:30
Re: Hifiauton ominaisuudet
Ainoa hifiin kelpaava on siis uutena uniikki kappaleena tilattu kulkine jossa 6mm lasit ja 5mm pellittai jopa mielummin paksummat.. Semmone se ois ja mistä löytyy kunnon maadoitus pisteitä ympäri luukkua ja koetaulusta ja konehuo ja... Ja jne.. Paljokohan tulis maksamaan joku keskiverto kulkine taullaisine toiveineen
- Jumbbane
- Viestit: 469
- Liittynyt: 29.01.2011 12:31
- Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Re: Hifiauton ominaisuudet
Luodinkestävässä ovessa ei välttämättä ole enää upotussyvyyttä ja ilmatilavuutta elementille kovin paljoa. Mutta jämäkkä sen luulisi olevan.
Edelleen olen sitä mieltä, että hifiautossa pitäisi istua symmetrisesti auton keskilinjalla.
Edelleen olen sitä mieltä, että hifiautossa pitäisi istua symmetrisesti auton keskilinjalla.
2011 EMMA SQ Experienced Unlimited SM1, EM7
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
- Antero Kölli
- Vakituinen avustaja
- Viestit: 591
- Liittynyt: 28.01.2011 11:15
Re: Hifiauton ominaisuudet
Oman projektin kriteereitä:
- vanha ja halpa
- ei airbagejä
- minimaaliset sähköt
- takamoottori
- vanha ja halpa
- ei airbagejä
- minimaaliset sähköt
- takamoottori
- Jani Uuttu
- Viestit: 495
- Liittynyt: 08.01.2011 09:25
Re: Hifiauton ominaisuudet
Jani Uuttu kirjoitti:Oman projektin kriteereitä:
- vanha ja halpa
- ei airbagejä
- minimaaliset sähköt
- takamoottori
Wanha Kupla siis. En vaan sitten tiedä sen halpuudesta
Ei se vieläkään soi, kun kukaan ei tee mitään...
- Tero Kolehmainen
- Viestit: 140
- Liittynyt: 01.02.2011 16:13
Re: Hifiauton ominaisuudet
Olipas helppo keskustelu. Takamoottori, halpa, vanha, vähän sähköjä ja penkki keskilinjalla: Matra Murena
http://www.motorstown.com/images/talbot ... ena-06.jpg
Mikähän muuten mahtaa olla vialla, kun kuvien liittäminen tekstiin ei tunnu onnistuvan..
http://www.motorstown.com/images/talbot ... ena-06.jpg
Mikähän muuten mahtaa olla vialla, kun kuvien liittäminen tekstiin ei tunnu onnistuvan..
-
Eero Augustin - Yhteistyökumppani
- Viestit: 143
- Liittynyt: 28.01.2011 11:22
- Paikkakunta: Forssa
Re: Hifiauton ominaisuudet
Antero Kölli kirjoitti:Luodinkestävässä ovessa ei välttämättä ole enää upotussyvyyttä ja ilmatilavuutta elementille kovin paljoa. Mutta jämäkkä sen luulisi olevan.
Edelleen olen sitä mieltä, että hifiautossa pitäisi istua symmetrisesti auton keskilinjalla.
En minä oveen kaiuttimia laittaisikaan... Mutta olisi valmiiksi hiljainen ja tukeva ovi. Tuon ymmärtää hyvin kun istuu Lirkin autoon esimerkiksi ratapäivillä...
Ja tuo keskilinja olisi kyllä kova juttu, mutta ei pakollinen.
Työpaikka: Uudenmaan Autovarustelu
EMMAn päätuomari 2003-2013
ASTM avustaja
EMMAn päätuomari 2003-2013
ASTM avustaja
- Mika Koponen
- Vakituinen avustaja
- Viestit: 653
- Liittynyt: 08.01.2011 08:30
Re: Hifiauton ominaisuudet
Eero Augustin kirjoitti:Olipas helppo keskustelu. Takamoottori, halpa, vanha, vähän sähköjä ja penkki keskilinjalla: Matra Murena
http://www.motorstown.com/images/talbot ... ena-06.jpg
Mikähän muuten mahtaa olla vialla, kun kuvien liittäminen tekstiin ei tunnu onnistuvan..
Todella mielenkiintoinen!!!
Kuvien liittäminen on takunnut pidemmän aikaa. Ilmeisesti nykyinen bbs:n moottori on hieman rikki. Katsotaan seuraavan päivityksen jälkeen...
Työpaikka: Uudenmaan Autovarustelu
EMMAn päätuomari 2003-2013
ASTM avustaja
EMMAn päätuomari 2003-2013
ASTM avustaja
- Mika Koponen
- Vakituinen avustaja
- Viestit: 653
- Liittynyt: 08.01.2011 08:30
Re: Hifiauton ominaisuudet
Tuo Matra on kyllä erikoinen laite. Enpä ole ennen kuullutkaan tuollaisesta mallista. Tää täyttäis pari kriteeriä, penkki keskellä ja moottori takana. Ei vaan oo yhtään halpa eikä järin paksulti äänieristetty.
2011 EMMA SQ Experienced Unlimited SM1, EM7
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
- Antero Kölli
- Vakituinen avustaja
- Viestit: 591
- Liittynyt: 28.01.2011 11:15
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa