Vanhus kaipaa tietoa Hertz hdp5, onko tämä eurojen arvoinen?



Keskustelua autohifistä.

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 14.04.2012 16:59

Niin mutta tuleeko se 40cm lisäviive just tuosta esim. kuskin puolen diskantin ja midin välisestä mitasta?

En nyt väittänytkään että pasi ois sen hatusta tempassu ja todennu hyväksi..
Jumbbane
 
Viestit: 469
Liittynyt: 29.01.2011 12:31
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 14.04.2012 18:12

Teimpäs kolmannet säädöt pasin ohjeiden mukaan ja mielestäni parhaan lopputuloksen sain näin.. soveltaen ihan vähän. vielä sais tuon lootan taas tuonne kyytiin, ehkä tuo loota saa siirtyä ja teen luukun sivuun kotelon ja laitan pari lituskaa niihin.. onko pinskunlittanaa parempia tullu samoissa hinnoissa?
Jumbbane
 
Viestit: 469
Liittynyt: 29.01.2011 12:31
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Mika Koponen » 14.04.2012 18:44

tuomas rautio kirjoitti:
Jumbbane kirjoitti:Mietin että mistä tuo pasin keksimä lisäviive tulee? tuleeko se midien/diskanttien korkeuseroista kun ajattelee että midi on alhaalla ovessa ja disu peilikolmiossa niin sehän on suunnilleen tuo 40cm..

vai mistä tuo 40cm on repästy.. :D ihmettelen vain..


Tainnu Pasi vuosien varrella sen verran monessa eri autossa laitteistoa säätää, ettei tuo lisäviive ole mikään ihan hatusta heitetty juttu, vaan pikemminki kokemukseen perustuva juttu... ;)


Tai joku on kertonut vinkkiä tuon merkityksestä kilpailujen yhteydessä...
Työpaikka: Uudenmaan Autovarustelu
EMMAn päätuomari 2003-2013
ASTM avustaja
Mika Koponen
Vakituinen avustaja
 
Viestit: 653
Liittynyt: 08.01.2011 08:30

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Pasi Kalliojärvi » 14.04.2012 22:46

Mika Koponen kirjoitti:Tai joku on kertonut vinkkiä tuon merkityksestä kilpailujen yhteydessä...

Juu kyllä sitä kerkesi monennäköistä säätövinkkiä kuuntelutuomareilta ja muilta kilpailijoilta vuosien varrella saada kun pitkään kilpaili. Vinkkien toimivuus tuli aina testattua käytännössä. Tuo on yksi käytännön testeissä toimivaksi osoittautunut vinkki ja siksi sen olen sisällyttänyt tuohon säätöohjeeseen. Jokainen voi itse kokeilla miten saa autonsa soimaan noiden ohjeiden mukaisesti säätämällä.

Ja kun luetaan niitä ohjeita niin luetaan ne ajatuksen kanssa kokonaan läpi eikä sieltä täältä. Siellä ohjeessa lukee hyvin selvästi että tuo diskantin lisäviive ei ole diskantin ja keskiäänen välinen etäisyys vaan nimenomaan lisäviive diskanteille ja siellä on vieläpä suora esimerkki viiveiden laskemiseksi.

Mukavia säätelyhetkiä vaan kaikille. :)

http://www.powerset.fi/autohifi/ohjeet/ ... lpine.html

http://www.powerset.fi/autohifi/ohjeet/ ... oneer.html
Avatar
Pasi Kalliojärvi
Yhteistyökumppani
 
Viestit: 249
Liittynyt: 07.01.2011 20:07
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Kimmo Kolkka » 14.04.2012 23:53

Pasi Kalliojärvi kirjoitti:
Mika Koponen kirjoitti:Tai joku on kertonut vinkkiä tuon merkityksestä kilpailujen yhteydessä...

Juu kyllä sitä kerkesi monennäköistä säätövinkkiä kuuntelutuomareilta ja muilta kilpailijoilta vuosien varrella saada kun pitkään kilpaili. Vinkkien toimivuus tuli aina testattua käytännössä. Tuo on yksi käytännön testeissä toimivaksi osoittautunut vinkki ja siksi sen olen sisällyttänyt tuohon säätöohjeeseen. Jokainen voi itse kokeilla miten saa autonsa soimaan noiden ohjeiden mukaisesti säätämällä.

Ja kun luetaan niitä ohjeita niin luetaan ne ajatuksen kanssa kokonaan läpi eikä sieltä täältä. Siellä ohjeessa lukee hyvin selvästi että tuo diskantin lisäviive ei ole diskantin ja keskiäänen välinen etäisyys vaan nimenomaan lisäviive diskanteille ja siellä on vieläpä suora esimerkki viiveiden laskemiseksi.

Mukavia säätelyhetkiä vaan kaikille. :)

http://www.powerset.fi/autohifi/ohjeet/ ... lpine.html

http://www.powerset.fi/autohifi/ohjeet/ ... oneer.html

Ohjeethan ovat hyvät, mutta kun kyseessä on "vanhus"Jumbbane, niin nämäkään eivät auta. Jumbbanen tekee taas oman päänsä mukaan ja ihmettelee kohta, miksei vehkeet toimi.
- se soi, jos sitä jaksaa säätää -
ASTM avustaja
http://www.rotvalli.org
Avatar
Kimmo Kolkka
 
Viestit: 262
Liittynyt: 08.01.2011 12:12
Paikkakunta: Urjala

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja MyMy_88 » 15.04.2012 00:40

Kimmo Kolkka kirjoitti:Ohjeethan ovat hyvät, mutta kun kyseessä on "vanhus"Jumbbane, niin nämäkään eivät auta. Jumbbanen tekee taas oman päänsä mukaan ja ihmettelee kohta, miksei vehkeet toimi.


Aika kannustavaa tekstiä noinkin kokeneelta harrastajalta sanon minä...
MyMy_88
 
Viestit: 18
Liittynyt: 13.09.2011 13:51

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Jussi Luotonen » 15.04.2012 01:00

MyMy_88 kirjoitti:
Kimmo Kolkka kirjoitti:Ohjeethan ovat hyvät, mutta kun kyseessä on "vanhus"Jumbbane, niin nämäkään eivät auta. Jumbbanen tekee taas oman päänsä mukaan ja ihmettelee kohta, miksei vehkeet toimi.


Aika kannustavaa tekstiä noinkin kokeneelta harrastajalta sanon minä...


Realismia :D


JL
Jussi Luotonen
 
Viestit: 55
Liittynyt: 29.01.2011 16:38

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 15.04.2012 01:03

Talkkarille :lol:

Kyllä mä nyt pitkien jääräpäisyysvuosien jälkeen tein noin ku pasi ohjeissa neuvokin, hienosäätää joutu aikalailla mutta parempi lopputulos kuin aikoihin tai sitte se johtu uudesta kotterosta ja hyvästä fiiliksestä. :lol:

Huomasin tuossa kun on kokopäivän istuskellu ja säädelly niin joutu toteamaan että tuossa kotterossa noita macromin mw6:sia ei taida saada soimaan niin hyvin ku vanhas tai sitte on käyny niin että oikeasti ne soi loistavasti mutta puukorvat eivät pysy mukana.. viikon päästä varmaan toisin.. "soi ihan vitun hyvin"

Vaimentaa ainakin joutuu enemmän.. katossa ajattelin säästää koska huomasin silloin ettei sillä saanut omilla korvilla aikaan ainakaan saundin puolella mitään suurta ahaa elämystä mutta nyt olen alkanut miettimään että alkaako esim noiden mw6:n saundi olemaan esim katosta kiinni.. :lol: :arrow: :idea: Sen takia muuten talliin jäikin varmasti ylimääräsiä paketteja vaimennus kamaa koska olen hätäilly näimmä.. jos huomena repäsis katon auki tosin onkohan muut perheen jäsenet samaa mieltä.. ;) Mulla nyt muistissa noi säätely muotoja 4 millee olen aikasemmin tehny ja kyl noi pasin neuvot parhaiten toimi, toivottavasti viel huomenakin kun yön korvat saa huilia.
Jumbbane
 
Viestit: 469
Liittynyt: 29.01.2011 12:31
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Jussi Luotonen » 15.04.2012 03:05

Jumbbane kirjoitti:Talkkarille :lol:
Huomasin tuossa kun on kokopäivän istuskellu...
---tosin onkohan muut perheen jäsenet samaa mieltä.. ;)


Niin, onhan elämässä muutakin... esim... no, joo... ei tule heti mieleen... mutta vaikkapa...
öö, no esim... en mä keksi mitään fiksumpaa - kannattanee istua autossa viikonloppu :D


JL
Jussi Luotonen
 
Viestit: 55
Liittynyt: 29.01.2011 16:38

Re: Vanhus unohti jotain?

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 21.04.2012 11:56

Mistähän löytyis alpine 9884r cd vaihtajaa viel?
Jumbbane
 
Viestit: 469
Liittynyt: 29.01.2011 12:31
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

EdellinenSeuraava

Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron