Aloittelija kysyy tyhmiä



Keskustelua autohifistä.

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Lenny » 03.01.2014 00:22

teemu tanninen kirjoitti:oliko kyseessä p80 vai p88 soitin? P88:ssa ainakin saa vaimennettuu jokaisen kanavan erikseen. Muutaman kerran on tullut kuunneltuu vain yhtä kaiutinta kun oli unohtunut muiden kavavien mute päälle :D

P80. Jos yritän säätää etupään kanavakohtaisia tasoja niin vasenta säätäessä oikea mykistyy aina vaikka en haluaisi. Muut toimii normaalisti.
Lenny
 
Viestit: 195
Liittynyt: 06.04.2011 17:38

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Jani Ilola » 03.01.2014 10:44

Lenny kirjoitti:Sais se hiljasemmalle mennä vähän nopeemmin,


No, jos oikein hakemalla hakee, niin ainahan kaikesta jotain omasta mielestä huonoa voi löytää... :D

Lenny kirjoitti: varsinkin kun ei ole sitä mutea (paitsi jossain siellä valikossa).


Kaukosäädin... ;)
Avatar
Jani Ilola
Moderaattori
 
Viestit: 663
Liittynyt: 11.01.2011 12:03

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja JaniS » 03.01.2014 10:54

Lenny kirjoitti:Se mute pitäis olla omalla napilla etupaneelissa, kuten Alpinessa.

Sourcet tai mitkä nyt olikaan. Jossei esim. USB ole käytössä niin mitä varten se pitää siinä valikossa näkyä ? Muistaakseni Alpinessa näkyy vaan ne mitkä on käytössä.

Mullahan on edessä 3 tuuman erillissarja omalla suotimella, ovissa midit, takana subi. Genesiksen jakosuotimet sattuu olemaan vähän vajaat samassa kohtaa kuin Pioneerin suotimet joten sopivien jakojen etsiminen vähän hankalaa. Ja STD tilassa jakojyrkkyyksissä ei hirveesti vaihtoehtoja.


Hmm... kaukosäädintä itse käytän aina säätämiseen ja normaalikäyttöön ja siinähän vaimennus on.

Pinskun päävalikosta voit poistaa listasta joitain sourceja joita et käytä.

No tuossa tullaan juuri siihen, että mankan DSP on tehty ja myyty nimenomaan 3-tie settiin tai 2 erillissarjalle omilla suotimillaan (eteen ja taakse) + subi. Toki säädöt on silloin vajaat kaikkeen muuhun käyttöön?
Mun mielestä tää on ihan sama kun jos ostaisit 99RS:n 5-tie setille ja avautuisit kuinka vajaa DSP siinä on, eiks nii : )

Mulla on 80PRS tämmösen puoliaktiivisen 3-tie etupään kanssa STD-tilassa, jossa keskiäänen ja diskantin jaot tehdään simppelillä kelalla ja kondensaattorilla, keskarin ja midin ylipäästö mankalla ja midin alipäästö Genesiksen 4-channelista. Ei ne jyrkkyydet ole mikään ongelma jos jaksaa vaan opiskella asiaa ja yrittää. JA ihan yhtä paljon sitä yrittämistä tuli harrastettua isolla budjetilla ja prossuilla...
JaniS
 
Viestit: 265
Liittynyt: 28.01.2011 10:29

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Lenny » 03.01.2014 12:15

JaniS kirjoitti:
Lenny kirjoitti:Se mute pitäis olla omalla napilla etupaneelissa, kuten Alpinessa.

Sourcet tai mitkä nyt olikaan. Jossei esim. USB ole käytössä niin mitä varten se pitää siinä valikossa näkyä ? Muistaakseni Alpinessa näkyy vaan ne mitkä on käytössä.

Mullahan on edessä 3 tuuman erillissarja omalla suotimella, ovissa midit, takana subi. Genesiksen jakosuotimet sattuu olemaan vähän vajaat samassa kohtaa kuin Pioneerin suotimet joten sopivien jakojen etsiminen vähän hankalaa. Ja STD tilassa jakojyrkkyyksissä ei hirveesti vaihtoehtoja.


Hmm... kaukosäädintä itse käytän aina säätämiseen ja normaalikäyttöön ja siinähän vaimennus on.

Pinskun päävalikosta voit poistaa listasta joitain sourceja joita et käytä.

No tuossa tullaan juuri siihen, että mankan DSP on tehty ja myyty nimenomaan 3-tie settiin tai 2 erillissarjalle omilla suotimillaan (eteen ja taakse) + subi. Toki säädöt on silloin vajaat kaikkeen muuhun käyttöön?
Mun mielestä tää on ihan sama kun jos ostaisit 99RS:n 5-tie setille ja avautuisit kuinka vajaa DSP siinä on, eiks nii : )

Mulla on 80PRS tämmösen puoliaktiivisen 3-tie etupään kanssa STD-tilassa, jossa keskiäänen ja diskantin jaot tehdään simppelillä kelalla ja kondensaattorilla, keskarin ja midin ylipäästö mankalla ja midin alipäästö Genesiksen 4-channelista. Ei ne jyrkkyydet ole mikään ongelma jos jaksaa vaan opiskella asiaa ja yrittää. JA ihan yhtä paljon sitä yrittämistä tuli harrastettua isolla budjetilla ja prossuilla...

niinkuin sanoin, alle tonnilla ei saa sopivaa mun käyttöön. Ihme että erillisten prossujen valmistus kannattaa mutta ei kunnollisen DSP-soittimen. Kaikkia turhia ominaisuuksia jaksetaan kehittää kuten jotain valmiita korjauskäyriä ja boosteja mutta kunnollisia jakosuotimia ei. Toivottavasti venäläiset kehittää valmiiksi oman soittimensa jossain vaiheessa.
Lenny
 
Viestit: 195
Liittynyt: 06.04.2011 17:38

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja JaniS » 03.01.2014 14:37

Ja ne jakosuotimet on edelleenkin täysin asialliset siihen käyttöön mihin ne on tarkoitettu ja sinä olet mennyt tutkimatta asiaa ostamaan mankan joka ei omaan käyttöösi sovi.

Jos tämä taas on ihan vaan hintawhinetystä, että 300€:lla pitäis saada P99RS tai ODR, niin laita mailia valmistajille. Ehkä ne tosiaan kuuntelee sua mielenkiinnolla.
JaniS
 
Viestit: 265
Liittynyt: 28.01.2011 10:29

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Joonas Karjalainen » 03.01.2014 16:33

JaniS kirjoitti:
Jos tämä taas on ihan vaan hintawhinetystä, että 300€:lla pitäis saada P99RS tai ODR, niin laita mailia valmistajille. Ehkä ne tosiaan kuuntelee sua mielenkiinnolla.


Enemmän tuossa vain jyrsii se ettei tiettyjä ominaisuuksia saa edes pois päältä, eli NW tilan diskantin pakkosuotoa, jos sen suotimen jyrkkyyden säädössä olisi se midin alipäästön tapainen "PASS" tila, ei koko vinkua olisi vaan myös NW tilassa saisi tehtyä laajemmin erilaisia kombinaatioita.

Tuo vaihtoehto ei soittimessa talloisi DEX-P99 tai ODR varpaille kuitenkaan, koska lähtökanavia on edelleen vain 6kpl ja laitteiston laatuhan tuosta nyt ei sen kummemmaksi muutu.
Juuri mitäänhän en mistään tiedä.. ja mullahan on mukana aivan väärät paperit..
Joonas Karjalainen
 
Viestit: 217
Liittynyt: 31.01.2011 11:40
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja JaniS » 03.01.2014 17:03

Jyrsii jyrsii, Ei mulla ole mitään ongelmia ymmärtää että te haluaisitte siihen monipuolisempia ominaisuuksia, mutta mä ymmärrän myös, että tuo on johdonmukaisesti suunniteltu tiettyyn käyttöön. Täysaktiivi perinteinen 3-tie, tai 2 passiivierkkaa ja subi. Minkäslaisen promilleosuuden käyttäjistä kuvittelette ajavan tuolla laajakaistoja? ja minkäslaisen osuuden olevan jotain muuta kuin Lennyn mainitsemia idiootteja? ja minkälaiset faktat siitä sitten muodostuu DSP-suunnittelun lähtökohdaksi?
Mitäs vituraa varten ostatte niitä mankkoja tarpeeseen johon ne ei teidän mielestänne käy? hehe : )

Se, että mä tykkäisin teidän tapaan kans muutamistakin laitetta monipuolistavimmista ominaisuuksista, ei muuta sitä miksikään, että 80PRS on hintaluokassaan loistava ominaisuuksiltaan ja IMHO myös äänenlaadultaan.
Otan tosin ilolla vastaan infoa jos sillä olisi todellinen kilpailija vastaavilla, tai monipuolisemmilla ominaisuuksilla, 300€ pintaan.

Kiitos ja poistuminen takavasempaan kumartaen.
JaniS
 
Viestit: 265
Liittynyt: 28.01.2011 10:29

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Jani Ilola » 04.01.2014 10:59

JaniS kirjoitti:Jyrsii jyrsii, Ei mulla ole mitään ongelmia ymmärtää että te haluaisitte siihen monipuolisempia ominaisuuksia, mutta mä ymmärrän myös, että tuo on johdonmukaisesti suunniteltu tiettyyn käyttöön. Täysaktiivi perinteinen 3-tie, tai 2 passiivierkkaa ja subi. Minkäslaisen promilleosuuden käyttäjistä kuvittelette ajavan tuolla laajakaistoja? ja minkäslaisen osuuden olevan jotain muuta kuin Lennyn mainitsemia idiootteja? ja minkälaiset faktat siitä sitten muodostuu DSP-suunnittelun lähtökohdaksi?
Mitäs vituraa varten ostatte niitä mankkoja tarpeeseen johon ne ei teidän mielestänne käy? hehe : )

Se, että mä tykkäisin teidän tapaan kans muutamistakin laitetta monipuolistavimmista ominaisuuksista, ei muuta sitä miksikään, että 80PRS on hintaluokassaan loistava ominaisuuksiltaan ja IMHO myös äänenlaadultaan.
Otan tosin ilolla vastaan infoa jos sillä olisi todellinen kilpailija vastaavilla, tai monipuolisemmilla ominaisuuksilla, 300€ pintaan.


*tykkäys*
Avatar
Jani Ilola
Moderaattori
 
Viestit: 663
Liittynyt: 11.01.2011 12:03

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja tuomas rautio » 04.01.2014 21:43

Jani Ilola kirjoitti:
JaniS kirjoitti:Jyrsii jyrsii, Ei mulla ole mitään ongelmia ymmärtää että te haluaisitte siihen monipuolisempia ominaisuuksia, mutta mä ymmärrän myös, että tuo on johdonmukaisesti suunniteltu tiettyyn käyttöön. Täysaktiivi perinteinen 3-tie, tai 2 passiivierkkaa ja subi. Minkäslaisen promilleosuuden käyttäjistä kuvittelette ajavan tuolla laajakaistoja? ja minkäslaisen osuuden olevan jotain muuta kuin Lennyn mainitsemia idiootteja? ja minkälaiset faktat siitä sitten muodostuu DSP-suunnittelun lähtökohdaksi?
Mitäs vituraa varten ostatte niitä mankkoja tarpeeseen johon ne ei teidän mielestänne käy? hehe : )

Se, että mä tykkäisin teidän tapaan kans muutamistakin laitetta monipuolistavimmista ominaisuuksista, ei muuta sitä miksikään, että 80PRS on hintaluokassaan loistava ominaisuuksiltaan ja IMHO myös äänenlaadultaan.
Otan tosin ilolla vastaan infoa jos sillä olisi todellinen kilpailija vastaavilla, tai monipuolisemmilla ominaisuuksilla, 300€ pintaan.


*tykkäys*


Kuin myös täältä...
tuomas rautio
 
Viestit: 1565
Liittynyt: 19.02.2011 13:06

Re: Aloittelija kysyy tyhmiä

ViestiKirjoittaja Pasi Kalliojärvi » 04.01.2014 23:59

Todella hyvin on Pioneer DEH-80PRS -mallissa hinta-/ominaisuudet-/äänenlaatusuhde kunnossa. Sen ominaisuuksista saa parhaiten kaiken irti täysaktiivisen 3-tie järjestelmän kanssa johon kuuluu subi + midbasso/keskiäänet + diskantit. Olen joskus vuonna miekka ja kypärä kirjoitellut ohjesivun minkälaisten laitteistojen kanssa ja miten tuollaista Pioneerin 3-tie jakarilla varustettua DSP-mankkaa kannattaa käyttää. Jos soittimella ei saa tehtyä kaikkia haluttuja jakoja niin sitten pitää valita setin vahvistimet sen mukaan että niiden jakareilla saa homman hoidettua.

http://www.powerset.fi/deh-80prs_kaytto
Avatar
Pasi Kalliojärvi
Yhteistyökumppani
 
Viestit: 249
Liittynyt: 07.01.2011 20:07
Paikkakunta: Lempäälä

EdellinenSeuraava

Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: xejvluqstzyr ja 2 vierailijaa

cron