Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?



Keskustelua autohifistä.

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja Antero Kölli » 08.03.2013 16:51

Vilkaise edes manuaalia. Kyllä siellä on kolmetiesuotimet ja mahdollisuus määrittää etulähtö diskanteiksi. Etupään kaiuttimille on vain yhdet viivesäädöt per puoli. Dual Zone pois käytöstä ja etulähdön määrittely isoiksi kaiuttimiksi. Sitten saat faderin ja neljät viiveet käyttöön. Takakaiuttimet seuraa sitten midin viivettä ja tasoa. Mitä iloa on säätää tasot ja viiveet etupäälle kuntoon, jos soundi kuitenkin sotketaan takakaiuttimilla?
2011 EMMA SQ Experienced Unlimited SM1, EM7
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
Antero Kölli
Vakituinen avustaja
 
Viestit: 591
Liittynyt: 28.01.2011 11:15

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja Jokke » 08.03.2013 17:10

Mulla ainakin toimii fader/viivesäädöt kenarissa. Front lähdössä laajakaistat ja Rear lähdöissä midit. Mutta mulla ei olekkaan mitään muita takakaiuttimia kytkettynä.
Jokke
 
Viestit: 8
Liittynyt: 13.03.2012 12:57

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja MarkoN » 08.03.2013 19:41

Antero Kölli kirjoitti:Vilkaise edes manuaalia. Kyllä siellä on kolmetiesuotimet ja mahdollisuus määrittää etulähtö diskanteiksi. Etupään kaiuttimille on vain yhdet viivesäädöt per puoli. Dual Zone pois käytöstä ja etulähdön määrittely isoiksi kaiuttimiksi. Sitten saat faderin ja neljät viiveet käyttöön. Takakaiuttimet seuraa sitten midin viivettä ja tasoa. Mitä iloa on säätää tasot ja viiveet etupäälle kuntoon, jos soundi kuitenkin sotketaan takakaiuttimilla?


Takakaiuttimet on kytketty soittimeen siksi, jos joku joskus takapenkillä musiikkia kaipaa, enkä viitsinyt purkaa takaovia / katkoa kajaripiuhoja auton omasta johtosarjasta ton takia. Normaalisti ne on vaimennettu, eli soittimen sisäinen vahvistin on kytketty pois päältä. Se onko soittimen sisäinen vahvistin päällä tai pois päältä ei vaikuta faderin toimintaan. Manuaalissa jonka olen tavannut useaan otteeseen jo ennen soittimen hankintaa kyllä puhutaan diskanttisuotimesta, mutta sitä ei oikeasti ole. Tämä on varmistettu mm. maahantuojalta ja empiirisin kokein. Kyseessä on "hyllykorjain" diskantille universaalisti jonka alarajataajuutta ja voimakkuutta voi säätää. Soittimessa ei siis ole diskanteille ylipäästöä, eikä mideille alipäästöä.

Kävin juuri testaamassa dual zone -asetusta - kun kytkin sen päälle, takakanaviin kytketyt midit mykistyivät kuten ilmeisesti pitääkin, sillä niidenhän pitäisi tässä tapauksessa toistaa aux-in liitäntään syötettyä signaalia. Tämä nyt todistaa ainakin sen, että soittimesta lähtee erillinen signaali sekä diskantti- että midikanaville vahvarissa. Kokeilin myös jakariasetuksissa olevia gain-säätöjä, front-lähdön gain hiljentää diskantit ja midit, rear-lähdön gain ei vaikuta mitään, paitsi soittimeen suoraan kytkettyihin takakajareihin jos ne ovat päällä. Subbarin gain vaikuttaa subbariin. Kaiuttimien kokoja en ole ko. valikosta säätänyt, koska ne vain tekevät omat päätöksensä halutuista jakotaajuuksista määriteltyjen elementin kokojen perusteella --> ihan turha toiminto jos omaa korvat, käyttää lisänä vahvistimen suotimia ja on joskus laitteistoa säätänyt.

Jokke kirjoitti:Mulla ainakin toimii fader/viivesäädöt kenarissa. Front lähdössä laajakaistat ja Rear lähdöissä midit. Mutta mulla ei olekkaan mitään muita takakaiuttimia kytkettynä.


OK. Malli ei liene sama? Luulisi että jos takakaiuttimen kytkeminen suoraan soittimeen vaikuttaisi asiaan, soittimen sisäisen vahvistimen poiskytkentä riittäisi vahvistamaan sen että faderin tulee toimia etu- ja takalinjalähtöjen välillä.
MarkoN
 
Viestit: 97
Liittynyt: 09.07.2011 12:19

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja Jokke » 08.03.2013 19:53

Soitin on KDC-BT61U Ja sillä kyseiset säädöt ainakin onnistuu.
Jokke
 
Viestit: 8
Liittynyt: 13.03.2012 12:57

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja MarkoN » 08.03.2013 20:01

Jokke kirjoitti:Soitin on KDC-BT61U Ja sillä kyseiset säädöt ainakin onnistuu.


OK. Ymmärtääkseni soittimessa on eri "käyttis" koska samoja päivityksiä tuolle ei ole tullut kuin BT92SD-mallille ja mm. DSP-ominaisuuksissa on eroja.

Nythän front ja rear -lähdöissä ei soittimen suodin ole päällä ollenkaan, joten tilanne on juuri se että soittimeen olisi kytketty kokoäänialueen kaiuttimet molempiin lähtöihin, eli esimerkiksi eteen ja taakse. Valitettavasti niiden välinen tasonsäätö ei onnistu. Toivottavasti jollain palstaa lukevalla sattuisi olemaan tämä juuri sama malli, jotta saisin asiaan varmistusta...
MarkoN
 
Viestit: 97
Liittynyt: 09.07.2011 12:19

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja Antero Kölli » 08.03.2013 21:34

Olen pahoillani, olin väärässä. Ilmeisesti laitteessa on sitten oikeasti bugi. Yleensä vika vaan löytyy säätävästä päästä.

Alpinea viksumpi laite, kun siitä kerran saa sisäisen vahvistimen sammutettua. Olisi ollut taas männä talvena tarpeellinen ominaisuus.
2011 EMMA SQ Experienced Unlimited SM1, EM7
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
Antero Kölli
Vakituinen avustaja
 
Viestit: 591
Liittynyt: 28.01.2011 11:15

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja MarkoN » 08.03.2013 22:43

Antero Kölli kirjoitti:Olen pahoillani, olin väärässä. Ilmeisesti laitteessa on sitten oikeasti bugi. Yleensä vika vaan löytyy säätävästä päästä.

Alpinea viksumpi laite, kun siitä kerran saa sisäisen vahvistimen sammutettua. Olisi ollut taas männä talvena tarpeellinen ominaisuus.


Joo ei mitään. On tässä tullut itseäänkin epäiltyä muutamaan otteeseen, mutta ei noiden oireiden perusteella voi oikein muuhun johtopäätökseen päätyä, kuin että soittimessa on todellakin bugi. Tietokoneitahan nämä autosoittimet nykyään käytännössä ovat.

Kokeilin vielä kerran googlella hakea apuja ongelmaan, mutta enpä löytänyt kohtalotovereita. Ilmeisesti tämäkin malli on myynnissä vain Euroopassa, ainakin jenkkilässä on sitten oma mallistonsa. Pitänee raapustella asiasta raporttia tonne maahantuojan suuntaan, josko voisivat vaikka testata asiaa vielä ongelman vahvistamiseksi. Jospa saataisiin mahdollisesti se kolmaskin softapäivitys tähän soittimeen.
MarkoN
 
Viestit: 97
Liittynyt: 09.07.2011 12:19

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja jonik » 09.03.2013 18:48

Mulla ainakin toimii faderi ihan normaalisti. Kaikki lähdöt käytössä, edessä ja takana passiivisetit + subi. Sisäinen vahvistin pois käytöstä ja johtosarjan kajaripuolta ei ole kytketty. Ei ole päivitetty, onko hyötyä?
jonik
 
Viestit: 31
Liittynyt: 29.12.2011 19:12

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja MarkoN » 09.03.2013 22:54

jonik kirjoitti:Mulla ainakin toimii faderi ihan normaalisti. Kaikki lähdöt käytössä, edessä ja takana passiivisetit + subi. Sisäinen vahvistin pois käytöstä ja johtosarjan kajaripuolta ei ole kytketty. Ei ole päivitetty, onko hyötyä?


OK, mielenkiintoista tietää tämä. Ton tuoreimman päivityksen (26.11.) pitäisi poistaa soittimen käynnistyminen mykkänä ajoittain. Soitin toimii siis muuten normaalisti, mutta ääntä ei kuulu niin suoraan soittimeen kytketyistä kuin vahvariin kytketyistä kajareista, ja vain reset-napin käyttö auttaa. Mulla kävi tuo ehkä kolme kertaa reiluun puoleen vuoteen, nyt on ollut tuo tuorein softa sisässä parisen viikkoa eikä ainakaan sinä aikana ole ollut äänet kateissa. Ostin itse soittimen viime kesänä, ja päivitin heti silloin tuoreeltaan ton edellisen softaversion (26.4. ilmestynyt). Tuo fader-ongelma oli kyllä jo tuolla 26.4. ilmestyneellä softalla. Päivitykset löytyy tuolta: http://www.kenwood.com/cs/ce/receiver/f ... p_eng.html

Jos mahdollista, kehtaisitko tarkistaa mikä softaversio sulla on soittimessa (sekä system että device firmwaret)? Mulla on siis 5.0 system ja 4.0 device firmware.
MarkoN
 
Viestit: 97
Liittynyt: 09.07.2011 12:19

Re: Kenwood KDC-BT92SD - toimiiko fader linjalähdöille?

ViestiKirjoittaja Tomi Talja » 10.03.2013 09:33

Kappas, pitää kanssa päivittää omaani ohjelmisto. Kerran on tapahtunut puolen vuoden aikana tuo mykkäongelma.
Tomi Talja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 29.01.2011 17:46
Paikkakunta: Lahti

EdellinenSeuraava

Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 2 vierailijaa

cron